Er du en af dem, der flere gange har sukket over de smukke, seje inspirerende profiler med en tydelig rød tråd på Instagram?
Så forstår jeg dig 100 %. For feedet ER og bliver dit direkte visitkort til nye følgere, samarbejdspartnere og kunder.
3 ting du SKAL tænke over, inden du poster noget i dit feed:
- Har det værdi for dem, der følger med?
- Stemmer det overens med min samlede røde tråd?
- Passer det med farver, stil og tone?
Og det er jo sådan set også nogle fine retningslinjer – når du først har skabt dig en rød tråd, en stil og ved, hvad der skaber værdi for dine følgere. Hvis du dog slet ikke er nået så langt med din profil endnu, at du kan sige, du har en decideret rød tråd (eller den bare ikke virker optimalt, den du har valgt) – så har jeg lidt mere hjælp for dig at hente i bunden af dette skriv.
Men inden vi kommer så langt, vil jeg lige vise dig et udpluk af et par knalddygtige kursister, som har fundet vejen til deres helt egen stil og røde tråd via vores workshops og kurser. Det er en god blanding af små og store virksomheder såvel som personlige brands. De viser, hvordan det er muligt at transformere sit feed med de rette værktøjer. Og så er det sådan set underordnet om du er butiksejer, rejsebureau, livsstilsblogger eller noget helt fjerde:
Måske tænker du allerede nu,“at det kommer jeg ALDRIG til at lære”.
Eller måske hører du dig selv udbasunere indre monologer som; “det er for svært”, “jeg er SLET ikke kreativ nok”, “jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre det”, “mit brand har ikke et produkt, der kan fremstilles visuelt appetitligt” osv.
Uanset hvilke tanker du har haft, kan jeg kan godt forstå dig. For hvis man ikke ved, hvilken vej man skal gå, kan det næsten virke helt uoverskueligt, ikke?
Den gode nyhed er, at det også er muligt for DIG at forvandle dit Instagram feed til et, der rykker!
For heldigvis er et smukt og inspirerende feed IKKE raketvidenskab. Det betyder derfor også, at evnen som kreativ haj kan tillæres. Med de rette værktøjer og en ihærdig indsats, er det faktisk muligt at skabe en helt ny tråd og visuel identitet, som matcher både dig og dit brand. Og så bliver det også meget lettere faktisk at følge “de 3 ting du SKAL tænke over”, som jeg nævnte tidligere.