fbpx Skip to main content

Storytelling der sælger… ting, services, viden, budskaber, ideen om at følge dig…..

Hvad sælger du? 

Hvis der er en ting, der virkelig kan få dine visninger, engagement og “salg” (uanset hvad du sælger af de 5 overstående) til at stige massivt på din Instagram, så er det at mestre kunsten: Storytelling.

Og hvorfor så det?

Jo, nu skal du høre. Lad os lege med tanken om, at du nu skulle købe en ny cykel eller overbevises om en ny app på markedet, og derfor er hoppet på Instagram for at blive inspireret. Overvej da hvilket af følgende scenarier, du højst sandsynligt vil bide på:

  • Et billede der bare viser produktet eller servicen frem.
  • En historie der viser produktet eller servicen frem – hvad det kan og hvorfor DU vil elske det.

Jeg synes ikke, det er svært at vælge, hvilken en jeg helst ville smide mine hårdt tjente penge på.

Og for lige at skære det helt ud i pap hvad storytelling er og IKKE er, så har jeg lavet denne oversigt til dig:

Storytelling er effektivt, fordi vi via historier kan skabe stemninger omkring et brand. Når du har styr på din storytelling, så har du pludselig evnen til at lede din målgruppe ind i en helt bestemt stemning og få meget mere engagement – og købelystne følgere. Derfor er det vigtigt, at du giver dig tid til at tage dine følgere og målgruppe i hånden. Og leder dem i lige præcis den retning, du gerne vil have dem hen.

Hvad er hemmeligheden bag flere visninger på stories?

Jeg kalder den “Storytelling modellen”

Storytelling modellen er opskriften, der fastholder dine følgeres interesse. Og for at gøre det rigtig nemt for dig, har jeg udviklet en storytelling model, som du altid bør følge, hver gang du laver stories. Den er med til at skabe en rød tråd og fastholde dine følgere og dermed gøre dem mere modtagelige over for dit budskab og dertilhørende salg.

Storytelling modellens grundprincipper:

1) Opbyg en stemning.  

2) Byg videre på historien. 

3) Sæt en sløjfe på din fortælling.

4) Giv følgerne lyst til at se MERE – igen og igen.

Ved at følge disse grundprincipper, kan du altså skabe en storytelling, der er værd at følge med i og få langt flere til at følge med.

 

Efterlad en kommentar