fbpx Skip to main content

HOV, hvad var det nu for en overskrift? Kanalstrategi: Vækst din Instagram med andre sociale medier. Hvad skal det nu betyde? Altså det er jo netop pointen, at man har valgt Instagram som stedet, og profilen der skal fuld fokus på! Måske netop for at slippe for alle de andre muligheder?

For Facebook – hvem er overhovedet der længere? LinkedIn, er det ikke mest når man søger job? Og TikTok – pyha endnu et “nyt” medie …. det kan du måske næsten ikke overskue?

Og så kommer jeg her og siger, at du skal have gang i de andre sociale medier også. Eller gør jeg?

Det er i hvert fald vigtigt, at du kender til de muligheder, du har, for også at komme ud med dit budskab – til netop din målgruppe – på de rigtige platforme.

Vidste du eksempelvis at… 

1. Du nemt kan dele alle dine billeder på Instagram direkte på Pinterest?

Jeps, og så blot to kliks! At parre din Instagram med en Pinterest er helt oplagt, i og med begge medier har fokus på det visuelle. Og hvorfor ikke nå ud til endnu flere med dit gode indhold – og samtidig få dem til at tjekke din Instagram-profil ud? Sådan gør du: Tryk på de tre prikker oppe i højre hjørne af et opslag på Instagram. Vælg “kopiér link” og gå derefter over på Pinterest-appen, så kan du tilføje billedet direkte til et vilkårligt Pinterest-board. (Og på sigt drive trafik til din Instagram eller hjemmeside!)

2. Du kan booste din profil med en Facebook-begivenhed eller gruppe?  

Du er måske blevet træt af Facebook, og der kan være mange grunde til at du ikke bruger så lang tid på mediet, som du har gjort. Men her må jeg altså indskyde en ting. FOR når det kommer til community og opbygning af fællesskab online, findes der bare stadig ikke et medie med større potentiale end Facebook!! Det er på Facebook, at du kan skabe ekstremt loyale følgere og ambassadører for dit brand – og netop disse er guld værd, når du skal rykke din profil og få kommentarer og engagement, der rent faktisk skaber værdi på Instagram. (I stedet for blot at have de der: “Flot billede!” + “Tak!”-dialoger. Eller måske – gisp – mange opslag uden noget engagement overhovedet.

3. Du nu kan dele videoer på YouTube og IGTV i samme format? 

YES! I lang tid har det udelukkende været formatet 9:16 der har dannet rammen om en indgangsbillet til Instagrams vækstende video-univers. Altså horisontale videoer frem for vertikale. Men nu er 16:9-formatet altså også en mulighed. Så derved kan du i princippet dele præcist de samme videoer på YouTube, som på IGTV.

MEN! Vær forsigtig med cross-posting i din kanalstrategi! 

Men der er selvfølgelig meget sjældent noget, der hedder “bare”, når det kommer til sociale medier. Og såkaldt cross-posting (altså at dele tekst, billeder, videoer mm. på flere forskellige sociale medier) skal man være forsigtig med. Det er vigtigt. Nej, det er ALTAFGØRENDE, at du kender til de enkelte sociale mediers spilleregler. Forstår deres styrker og svagheder og vinkler dit opslag, så det passer dertil. At du ved, hvilken målgruppe de primært aktiverer og er 100% sikker på, hvad det er for noget indhold og hvilke vinkler der hitter på hhv. Facebook, LinkedIn, Pinterest, TikTok osv.

Når du har fundet ud af det, kan du lave en gennemarbejdet kanalstrategi og begynde at spare tid, fordi du ved, hvor du skal lægge din energi, hvilke resultater det skaber. Og så kan du på sigt lave dit indhold mere strategisk og genbruge langt mere af dit indhold og ikke bare opnå bedre resultater – men også spare masser af tid!

kanalstrategi: sådan ved du hvilket indhold du skal vælge til dine sociale medier

Social medie kanalstrategi er svaret

Alt det lærer du allerede med vores nye udvidede kursus i at lave en effektiv kanalstrategi på sociale medier. Du lærer, hvordan du udvælger de rette sociale medier til dit brand, laver en kanalstrategi og får mest ud af dit content på tværs af forskellig medier og platforme + hemmeligheden til at skabe mere content UDEN at bruge mere tid.

Og kanalstrategien var et stort hit, da vi lige inden sommerferien afholdt vores store Masterclass-forløb. Se bare alle de åbenbaringer der kom ud af en grundig kanalstrategi:

Men nu kan du altså også købe det nye online kursus i en effektiv kanalstrategi. Ligesom du kan lære, at lave grafisk tekst og billeder med wow-effekt, planlægge din Instagram og andre sociale medier, Gå LIVE på Instagram og Facebook med succes og mestre Instagrams store nye spiller IGTV.

Læs mere om alle de nye online kurser i sociale medier her

 

Efterlad en kommentar