For nyligt afholdte jeg et kursus, og en af mine kursister fik nævnt, at stories ikke længere virker. Det tog mig lidt tid at forstå den udmelding – mest af alt fordi, at Instagram stories da stadig virker – BIG time!
Men mange begår den fejl, at de blot deler et par billeder med en sticker klasket ovenpå – og så er dagens Instagram Story overstået.
Mange glemmer at fortælle en historie!
Hovedingrediensen i den opskrift, der giver en succesfuld Story…..er en historie! (Hint til navnet, “Story”). Ellers er det faktisk lidt som at bage brød uden mel. Det er muligt, men det bliver bare ikke noget, folk vil stå i kø for at købe. Og derfor virker dine opslag i Instagram Story ikke.
Dine stories skal gerne være det der lækre nybagte brød, som alle gerne vil have fingrene i, dele og følge.
Om du bruger en af de 8 storytelling-typer, som performer ekstra godt på Instagram Story, afhænger selvfølgelig af, hvilken profil du har, og hvad du sælger (budskab eller produkt).
Men at skifte lidt mellem de forskellige typer giver en dynamisk effekt på dine stories, som får folk til at følge med og interagere med dit indhold, for til sidst at købe det produkt eller budskab, du har. Og er det ikke målet? At få folk til at reagere, så det nytter at lave stories?
Og så er vi tilbage til spørgsmålet: Hvorfor virker opslag Instagram Story ikke?
Og jeg er sikker på, at du nu kender svaret.
Men lad mig lige slå det helt fast: stories virker – stadig!
Det kræver dog, at du bruger dem til det, de er skabt til… og når først du har nailet din storytelling, så skal du bare se løjer!
Desværre laver alt for mange bare den her på stories:
Har du også mødt dem? De her stories med et tilfældigt billede eller video man ikke helt aner, man skal med – af en hund, et gammelt maleri helt uden tekst eller et “Happy Thursday”, som intet siger noget om, hvad det er, du kan “opleve” på den her konto, hvis du kom tilfældigt forbi.
Der er ikke noget, du har lyst til at klikke videre på, vel?
Men hvad skal man så lave på stories for at fange folks opmærksomhed – og få dem til at klikke, like og følge?
Det er faktisk nemt nok…
… men det kræver, at du eksekverer på minimum de her 3 ting:
1) At du har styr på hvad DIN storytelling er, og hvordan du får den til at handle mere om dem end om dig (og det er her rigtig mange fejler…)
2) At du skaber variation og troværdighed gennem stories – så man bare MÅ se mere fra dig!
2) At du laver et ordentligt CTA – altså får folk til at reagere og gøre det, du beder dem om
Ved du stadig ikke, hvad du skal poste i din Story, eller er du i tvivl om hvordan du kan vinkle din storytelling, så du kan begynde at se resultater? Så meld dig ind i VIP Instagramklubben som guldmedlem, og få adgang til over 2 timers videomateriale, der forklarer, hvordan du løfter dit brand via stories.