fbpx Skip to main content

Måske er du en af dem der synes, at det kan være lidt langhåret med alt det SoMe. Og ærligt talt, så er det også blevet nedprioriteret i længere tid, end du selv vil være ved det.

For du har travlt. Og du har 10000 andre ting, du hellere vil bruge tiden på – såsom at pleje din forretning. Det mange glemmer er, at en målrettet SoMe indsats faktisk ER nøglen til en succesfuld business.

Virkeligheden er dog, at mange virksomheder slet ikke bruger nok ressourcer på deres sociale medier. I værste fald ødelægger det brandets identitet udadtil, og i bedste fald får man ikke udbytte af SoMe-verdens mange muligheder. Derfor er SoMe ikke praktikantens job.

5 grunde til, at din virksomhed bør tage sociale medier seriøst: 

  1. Vi bruger sociale medier som aldrig før. Det betyder også, at det stort set er muligt at nå ud til samtlige målgrupper. Det, der gør sociale medier anderledes, er de små sub-communities (lad os kalde dem “bobler”), der hele tiden skabes. Det er nemlig dem, der gør det muligt at nå ud til helt specifikke niche-målgrupper. Får du fat på dem, er det ikke kun lettere for dig at sælge, men det skaber grundlaget for at finde nye raving fans = folk der ELSKER dit produkt.
  2. Fordi der er så mange nicher og bobler, så er det også muligt at interagere direkte med dine følgere/fans. Bare dette, burde være et ønskescenarie for alle virksomheder, der både ønsker fantastisk feedback og flere personlige salg.
  3. Jeres sociale medier er praktisk talt jeres ansigt udadtil. Derfor er kommunikationen via platformene uhyre vigtig, da det kan påvirke hele den måde, hvorpå potentielle kunder opfatter jeres brand. Husk: De fleste tjekker jeres sociale medier ud, inden de vælger at købe hos jer.
  4. Mennesker køber helst fra mennesker, de stoler på. Og hvis jeres sociale platforme ikke kun er et udstillingsvindue for jeres produkter, men I formår at putte noget sjæl bag kommunikationen, så er det meget lettere at sælge. Vi vil som mennesker gerne støtte op omkring folk, vi godt kan lide (også selvom vi i teorien slet ikke kender dem).
  5. Fordi sociale medier er så stort, og de fleste mennesker sidder med deres telefon mange af døgnets timer, har I mulighed for at fange folk, når de er mest købeklare. Det betyder også, at virksomheden skal have en klar strategi, en rød tråd og en tydelig mission/vision – ellers drukner jeres fede brand i informationsstrømmen.

 

Så hvis du VIL vækste, er SoMe ikke en dejlig bonus men et fuldstændigt nødvendigt værktøj for at få succes.

Kort sagt, er sociale medier en essentiel del af din virksomheds overlevelse. Derfor er det også vigtigt at stille sig selv spørgsmålet, om det er berettiget at lade praktikanten varetage jeres brandværdi og ansigt udadtil (særligt hvis I slet ikke har en strategi, og bare lader det køre på gefühlen).

Brug for hjælp til at finde den rette strategi? Så er vores online kursus, Instagram Akademiet skræddersyet til dig.

SoMe er ikke praktikantens job

Efterlad en kommentar