fbpx Skip to main content

Instagram virksomhedsprofil! Hvad er det helt præcist det kan, og hvordan kommer man i gang? Det fortæller vi dig om lige her:

1. Let opsætning

Hvis du tror, det er krævende at lave skiftet, så tro om igen! At skifte til en virksomhedsprofil kræver nemlig kun få klik:

Sådan skifter du til Instagram virksomhedsprofil på din Instagram:

  • Gå ind på din profil
  • Klik på de tre linjer oppe i højre hjørne på din profil og klik på “indstillinger”
  • Vælg “konto”
  • Gå ned i bunden og vælg “skift til virksomhedskonto”

Det er desuden muligt at skifte tilbage til en personlige konto igen, hvis du fortryder dit valg. Følg samme guide, men vælg i stedet “skift til personlig konto”. Du vil dog miste dine data, hvis du gør det.

Instagram virksomhedsprofil

2. En virksomhedsprofil koster ingenting!

Det koster ikke penge at skifte til en virksomhedsprofil på Instagram. Til gengæld har du altså mulighed for en masse fede features. Det eneste der koster er, hvis du vælger at lave promoveringer/ads på din profil (læs mere under punkt 4).

3. Du får adgang til Instagram analytics

Hvis du lige nu har en privat profil, så vil skiftet til en Instagram virksomhedsprofil give dig mulighed for at se og analysere data! På den måde kan du se, hvilket content der performer bedst, og hvad der generelt hitter hos din målgruppe. Du kan også bruge denne indsigt strategisk i din måde at drive profilen frem med bedre resultater. Det data du får, kan også bruges til at rapportere til andre samarbejdspartnere, hvis du fx skal lave reklameopslag. Du kan blandt andet se, hvor dine målgruppe er lokaliseret, aldersgruppe, mest aktive tidspunkter og generelt se, hvordan dit indhold har performet på platformen samt hvor mange det er nået ud til.

Instagram virksomhedsprofil

4. Promovering af opslag muligt med virksomhedsprofil

Med en virksomhedsprofil på Instagram, er det muligt for dig at promovere opslag og lave ads/reklamer via din profil. Dette er ikke gratis, men kan være en rigtig god måde at nå ud til din ønskede målgruppe foruden den organiske vækst.

5. Planlægge og poste via Later

Med en virksomhedsprofil kan du også bruge tredjepartsapps som Later til at planlægge dine opslag! Planlægning af opslag – og evt. autopost, kan hjælpe dig med at skabe bedre flow i dit arbejde med Instagram og spare tid. Vil du lære mere om Later? Så læs videre HER.

6. Call to action knap på Instagram virksomhedsprofil

Med en virksomhedsprofil, har du mulighed for at tilknytte en mail/telefonnummer. Det gør det muligt for dine følgere at kontakte dig hurtigt og nemt!

Instagram virksomhedsprofil

Lad os endelig høre, hvilken feature du ser mest frem til! Har du allerede en virksomhedsprofil på Instagram? Så vil vi også gerne høre, hvilken funktion der har hjulpet dig mest i kommentarfeltet.

Efterlad en kommentar