fbpx Skip to main content

Instagrams TikTok-lignende indholdsformat: REELS (eller filmruller), hvor du kan optage et 15 sekunders klip, som er tilpasset til musik på Instagram bliver i øjeblikket pushet frem af Instagrams algoritme.

Flere og flere er hoppet med på Reels-bølgen, men for mange kan det stadig være svært at komme i gang – ikke mindst med det rette format. For hvad gør man som virksomhed, der sælger produkter? Terapeut som ikke føler, der er så meget visuelt at vise frem? Eller hvis man bare er helt blank? I denne mail giver jeg lidt tips til, hvordan du kan bruge Reels/Filmruller til netop din profil eller dit brand.

1. Vis dit produkt eller din service frem

Hvis du har et konkret produkt, du kan filme, er det selvfølgelig helt oplagt i dette format. Men tænk kreativt og visuelt! Kan du vise dit produkt frem på en lækker måde fra flere forskellige vinkler? Eller måske vise hele din kollektion frem, hvor farverne og de forskellige styles skifter hurtigt til passende musik? Har du ikke et konkret produkt, men er du afsender af en service eller lignende, kan du tænke på, hvordan du kan vise den transformation, du tilbyder, frem. Måske med før/efter-videoer?

2. Lav how to-guides eller “proces”-Reels

ALLE har en how to-guide i sit brand”, plejer jeg at sige, når jeg underviser. Og selvom der er mange, der ikke lige umiddelbart kan se det, så lykkes det altid at nå frem til en vinkel, når vi snakker om mulighederne sammen. Så brainstorm godt og grundigt og tænk over: hvad har jeg/vi af processer som man kunne vise frem som en filmrulle? Eller hvad findes der af tips og tricks, om netop din niche, som du/I ved så meget om?

3. Vis en anden side af dit brand frem (men husk stadig den røde tråd)

Instagram Reels har på en måde sit eget univers. Som jeg forklarede i forrige mail, så vil alle de filmruller, du laver, placere sig under en særlig filmrulle-fane på din profil. Du behøver altså ikke have filmrulle-indhold liggende på selve dit Instagram feed (og det er i øvrigt heller ikke alle, der kan dele filmruller på selve feedet). Derfor har du mulighed for at vise en anden side af dit brand frem i filmruller. Det kan eksempelvis være en mere upoleret “behind the scenes”-side, eller en sjovere eller mere underholdende vinkel. Husk dog at indholdet stadig skal have en rød tråd ift. dit øvrige indhold, så du ikke skræmmer dine følgere væk. 😉

Hvad så med algoritme, vækst af profilen og alt det andet?

Til workshoppen d. 15. september kommer vi til at gå meget mere i dybden med alt dette. OG så får du selvfølgelig også alle vores nyeste opdagelser og tips og tricks til, hvordan du kommer længere ud med dine filmruller, producerer dem på en flot og inspirerende måde, som skaber masser af engagement. Og det er naturligvis ikke kun os, der kommer til at tale hele dagen – du får også lov til at teste det hele af, så du selv kan lave fantastiske Reels og andre videoer til Instagram efter endt workshop! ?

MEN.
HUSK!

Du skal være hurtig!! For alle pladserne er snart væk. Og vi ved endnu ikke, hvornår vi vender tilbage med denne workshop, som du i øvrigt får til særpris kun denne gang!

Læs også:

Hvad er Instagram Reels? Det nye TikTok?

Sådan bruger du IGTV strategisk

Sådan planlægger du nemt din Instagram med gode resultater

Efterlad en kommentar