fbpx Skip to main content

“Hvordan laver vi effektive, korte Reels med faglig viden og ekspertise, der engagerer vores målgruppe på sociale medier – uden et fysisk produkt at vise frem?”

Det er et spørgsmål, der meget tit lander i indbakken hos os

For ja, der findes rigtig mange videoer med fysiske produkter derude, og det kan måske give en fornemmelse af, at det er det eneste, der virker. Men sådan er det ikke. Videoer med budskab og viden – også på et tungt fagligt niveau hitter også – måske mere end nogensinde før!

Men hvordan knækker man koden og går fra 2.000 visninger til at få visninger på over 200.000 på en video med faglig viden?

Her skal du møde Line, som er læge, yogalærer og kropsterapeut og ønsker en mere kropslig tilgang til mental sundhed under profilen og virksomheden @yogalaegen_line.

I sidste uge delte Line den Reel, du ser nedenfor, som indtil videre har nået 250.000 mennesker.  Her gennemgår vi Lines succesfulde Reel og viser, hvilke teknikker hun har brugt.

For det er nemlig overhovedet ikke tilfældigt

Lær teknikkerne bag Lines Reel

Line bruger i den her Reel de helt rigtige teknikker, når det kommer til at dele viden og ekspertise på Instagram

1. B-roll som visuel understøttelse

Først og fremmest har Line valgt en rolig B-roll video, som passer perfekt til både Instagram og det emne, hun sætter fokus på. B-rolls kender vi fra filmens verden og er alt det ekstra filmmateriale, der bruges til at understøtte hovedindholdet (A-roll), som typisk vil være fortælleren eller hovedpersonen. B-rolls er et stort fokus på vores Reels kursus, da de er effektive, omkostningsvenlige og en god langsigtet investering

2. Onscreen tekst og et stærkt hook

Onscreen tekst er en vigtig teknik, da den fanger seerens opmærksomhed hurtigt og understøtter det talte eller viste indhold. I den her video er onscreen teksten først: “Som læge i psykiatrien ville jeg ønske flere vidste at…” og derefter “Læs mere i caption”. Det åbner straks op for et vigtigt, måske overraskende eller uoplyst emne, og det vækker nysgerrighed ved at antyde, at der er vigtige oplysninger, som ikke er alment kendte.

På den måde får seeren lyst til at læse mere for at få indsigt i noget, de måske ikke vidste. Hooket skaber også en følelse af ekspertise og autoritet, hvilket øger troværdigheden og lysten til at engagere sig som seer.

3. Effektiv brug af lyd

Lyden kan spille en vigtig rolle i stemningen af videoen. Men også ift. Instagrams algoritmer er valg af den rigtige lyd vigtig – en lyd som er populær og trendy kan gøre en enorm forskel for dine visninger. Og selv for virksomheder hvor valg af lyde er begrænset på Instagram, er der hjælp at hente – når bare du ved, hvad du skal gå efter. Hold blandt andet øje med de Reels som Instagam foreslår som populære, som jeg viste til Reels live i sidste uge.


Du kan også, men det kræver en cocktail af teknik, feedback, øvelse og vedholdenhed 🍹

Den sammensætning tilbyder vi lige nu på vores spritnye 8 ugers online kursus: Det ultimative Reels-forløb

Vores Reels-kursus er for både dem, der arbejder med viden og ekspertise, og dem, der har fysiske produkter. Kurset er designet til at hjælpe dig med at skabe engagerende, kortfattede videoer, uanset om du formidler kompleks viden eller fremviser et produkt. Vi fokuserer gennem utallige ekspempler på, hvordan man effektivt kan bruge storytelling, visuelle elementer og kreativitet til at dele faglige budskaber på Instagram (som du endda også kan bruge på andre sociale medier. ALLE satser på korte videoer i øjeblikket!)

Uanset om du arbejder med viden eller produkter, giver kurset dig de nødvendige værktøjer til at tilpasse indholdet til de specifikke krav på sociale medier og engagere din målgruppe på en meningsfuld måde.

Og ligenu får du 2 ekstra bonusser i forløbet –  en undervisning om de 1) vigtige hooks 2) og data og performance.

OG du sparer lige nu 40%

Bestil cocktailen lige her

Efterlad en kommentar